Saturday, April 2, 2011

Rojak

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Rojak 1 :

Sang Harimau : Eh!? Awak layan novel jugak ke?
Sang Kucing : Emmhh..(sambil menganggukkan kepala)
Sang Harimau : Banyak jugak koleksi novel awak ni, Semangat Hutan, Rayyan Fantasi, Ungu Karmila, Bagaikan Puteri, Cinta Sufi...bla..bla..(eh,salah)ngaum,ngaum,ngaum...Nape sumenye karya Ramlee Awang Murshid(RAM)?
Sang Kucing : Pasai dia ni novelis thriller! Saya ni minat baca novel thriller.
Sang Harimau : Sume novel asalkan thriller?
Sang Kucing : Lebih kurang la..walaupun hakikatnya sampai sekarang saya cuma baca karya RAM je..
Sang Harimau : La, cakap minat thriller tp baca novel karya RAM je?
Sang Kucing : Pasai novel RAM je yg saya kenal, novel thriller lain saya x tahu..Pahe dop?
Sang Harimau : ...
Sang Kucing : Hang nak tahu, dalam banyak2 novel RAM, novel mana satu yang paling saya minat?
Sang Harimau : Gapo dio?
Sang Kucing : Trilogi Bagaikan Puteri...miau...(sambil tersenyum kucing...)
Sang Harimau : Trilogi Bagaikan Puteri? apekebendenye tu?setahu saya Bagaikan Puteri ada la, Trilogi Bagaikan Puteri?ngaum...(sambil mengecilkan mata tanda kebingungan)
Sang Kucing : Trilogi Bagaikan Puteri tu novel yang berkisarkan novel Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu dgn Hijab Sang Pencinta. 3 in one punya novel!ala,mcm milo 3 in 1 tu...paham sik?
Sang Harimau : ooo.....(pura-pura faham, takut kena sindir dgn kucing si harimau hutan konkrit...padahal dia pula raja rimba,kononnya la...)
Sang Kucing : kitak tak nak cuba try test baca?best novel ni...
Sang Harimau : tokse la, lain kali je saya baca. Thanks a lot for the info!
Sang Kucing : Don't mention it, we're friend right? even though separated by cages...
Sang Harimau : ngaum...saya nk pi tido dulu..jumpa lagi..
Sang Harimau pn beredar meninggalkan Sang Kucing keseorangan sambil menyoroti pandangan hinggalah raja rimba itu hilang daripada pandangan mata...

Rojak 2 :

Dengar2, Dental First Year sesi pengajian 2011/2012 tak akan ada medical component? Kalau betul la, syukurlah dorang dapat study thoroughly encompass dental subject. Dorang nanti masuk bile erk?bulan 9 ke bulan 7?(buat masa sekarang, belum ada ketetapan lagi bila sesi akademik tahun 2 dan tahun seterusnya akan bermula..I'm just guessing it is going to be on July..I can feel it in my femur bone!hohoho...)kalau 1st yr masuk bln 9, macam mana dgn sistem buddy?Talking about Buddy system, is not it going to be a bit troublesome for the next 2nd year(current 1st yr) dental student? I mean, the current 1st year study super-lot more on medic subject compare to dental subject. Okay, what I am trying to say is...

Junior 1st yr dental student 2011/2012 : Bang, saya tak fahamla sangat part ni. Apa yg dia maksudkan sebenarnya?kat dalam lecture tdi ckp lain, dlm buku plak ckp lain. confusing betol!

Senior 2nd yr dental student 2011/2012 : hmm...dalam hati->ape bendenye ni!?aku ta penah jumpe pon time aku blaja 1st yr dulu...kejap, biar aku pikiq gune ilmu medic aku...haaa...wokeyh, dapat..."Ni kn, sebenarnya pasal Infective Endocarditis. Sebab dental infection pon bole lead to Infective Endocarditis, so kalau nak buat examination, kena la buat specific abdomen examination!(dgn muke yg penuh keyakinan mendalam tahap kedalaman bawah lautan pasifik)

Junior : huh!?(muke penuh dgn sejuta kebingungan)err...saya tanya pasal development  of dental pulp sebenarnya, err...ape kaitanye dgn IE(junior ni tahu pasai Infective Endocarditis=IE!) plak?kalau IE, bkn specific chest examination ker?

Senior : ...................

Faham ke? Junior lagi tahu pasal Dental subject berbanding dgn senior...ape nk jadi...

Rojak 3 :

Perubahan yang bakal berlaku nanti sangatlah mengecewakan aku...Walaupun ketetapan tarikh bermulanya sesi akademik untuk Pusat Pengajian Sains Perubatan(PPSP) dan Pusat Pengajian Sains Pergigian(PPSG) belum diumumkan lagi, tapi firasat dental-student-belaja-lebih-pasai-medic aku kuat mengatakan ia bakal bermula pada bulan Julai...Punah hancus luluh berkecai lebur harapan aku untuk berpuasa sebulan sepanjang Bulan Ramadhan di rumah...dh la kali terakhir aku puasa sebulan di rumah masa darjah 6, lepas tu langsung x pernah berpeluang untuk puasa kt rumah lg...pastu, aku nak balik pon kena tunggu sampai raya nanti...hmmm.....apalah hikmah sebalik suma ni.....sampai skang, aku masih belum nampak hikmahnya.....mungkin satu hari nanti hikmah tu datang tanpa ku sedari....

Rojak 4 :

Aku, kalau cuti seminggu biasanya x balik. Bukannya tak nak balik dan bukannya tiket terlampau mahal tahap dewa tapi rumahku jauh nun di sana kt Bahagian Betong.(kt betong ada MRSM baru buka lebih kurang 2-3 tahun lepas=>tiba2 promote...mcm lh ada org berminat nk tahu..SS jek la..)Aku kalau time balik, flight KBR-KUL mesti pagi, jm 9 pagi ,sampai KL jm 0955. Pastu flight KUL-KCH mesti jam 1255, sampai kat Kuching jm 1440. Dah petang tu, kalau kat Sarawak boleh kira dh menghampiri Asar dh tu, kira 1jm+ lgi nk Asar...Perjalanan dari Kuching-Betong bukannya dekat mcm nk g lecture. 5 jam++ ok!itu kalau naik bas la...besanya 4 jam kalau naik kereta, dan depend jgk pada jenis kereta...kalau cm kancil, lmbt sikit kot...aku naik ape?huhu..kereta ayah aku sendirik la...setiap kali balik, mmg ayah aku sendiri yg dtg ambik, naik bas sekali ja masa kt matrik dulu. Itupun masa 1st time balik Sarawak. Lepas tu, asal balik ja ayah aku sendiri la yg dtg ambik...tp,walau bagaimanapun, aku tetap balik next day menuju ke betong...eh!?napa x balik terus?dh agak lewat dh...ayah aku x suka drive mlm2, lagi pn time kluar flight tu lbh krg jm 1440 bukannya boleh terus masuk kereta then balik. Kena tunggu jalan keluar dari flight la, tunggu lugguge pn satu hal lagi...Jd, kalau la cuti seminggu jek, aku cuma ada lebih krg 4 hari ja kt rumah...2 hari untuk balik rumah, 2 hari lagi untuk balik kampus...last2, buat penat je...itu pn blm kira lagi side ayah aku, kdg2 dia trpaksa ambil cuti kalau nk ambik aku...haish...naik bas je la!sapa nak htr aku ke stesen bas pagi2?suma org nk pg keja, igt org x pg keja ka?kwuang..kwuang..kwuang..<-ketawa katak.

Seperti tajuk hari ini, samalah dengan isinya.
Sekian, wassalam.

No comments: