Thursday, April 7, 2011

My Greatest Wish Has Come True

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

First of all, YEAY!!!!!!!eh!? Kenapa yeay tetiba ja ni? YEAY!!!!!! huhuhu...Cuti aku officially berakhir pada bulan September!!!! Tak sabarnya aku nak balik rumah, kalau macam tu nak buat count down balik rumahlah!hohoho....(lama lagi la,lagi 2 bulan lebih).

Beberapa hari lepas....

Monolog,"hmmm...Khamis ni 7/4/2011,tarikh dan hari yang ditunggu. Walau apapun, aku dah agak mesti start bulan 7 ni...hmmm...nak buat macam mana, dah kita ni hidup menumpang kenalah ikut rentak Tuai rumah. Lepas dorang umumkan hari tu nanti, terpaksalah aku bagi tahu dengan ayah aku dengan penuh kekecewaan, sedih, hampa, berat hati semua bercampur baur sekaligus macam dah jadi 'Sup Pasrah', lepas tu hidangkan supaya boleh makan dan hirup ramai-ramai sampai kekenyangan! Wujud ka 'Sup Pasrah' kat dunia ni? Agak-agaknya, macam manalah rasanya sup tu?=_=hmmm...eh!apsal tukar topik nih?Dari aku hirup 'Sup Pasrah' tu, lagi bagus aku bagi kucing minum!lari dari topik lagi...ok, lepas aku bagi tahu dengan ayah aku, bertambahlah kemurungan yang setelah sekian lama bersarang macam sarang labah-labah kt siling bilik aku ni. apalah maksud semua ni, aku belum nampak hikmahnya..."

Beberapa jam lepas....

kring...kring...kring...henfon ku berbunyi, mengingatkan aku bahawasanya dia telah menerima satu mesej baru, Inbox! tet...setelah butang 'open' ku tekan, beberapa lajur baris ayat dengan bait kata yang cukup ringkas tertera"Slm.*******,bolehla ko puasa n raya kt rumah tahun ni.medic all year confirm buka sem bulan 9.tahniah!" Spontan aku terus senyum memanjang ala-ala senyuman McD!?alolololo....(red indian mode sambil lompat kijang, huh! lompat kijang?macam mana tuh?)...ok, FYI, suma tu tak pena berlaku except senyum...hahaha...punyalah happy aku, syukur alhamdulillah. Rupa-rupanya Allah nak tunjukkan pelangi di balik kepulan awan mendung kat aku, Allah lebih mengetahui malah Maha Mengetahui segala-galanya...

Bila cakap pasal cuti ni, terus kebanyakan rarak-rarak (rakan-rakan sebenarnya, cuma dulu masa aku sekolah rendah pernah tertulis rarak-rarak dalam penulisan. and worst of all, my own father was the one who gave BM subject lesson for my class! Sunburn terus muka time tu depan rarak-rarak kelas yang lain...) aku yang lain buat plan, what so call, 'Wake Me Up When September Comes Holiday Planning'. Aku nak plan apa pula?hmmm...belaja balik drive kereta, belaja memasak, jumpa kawan-kawan yang setelah sekian lama tak kesampaian untuk bersua muka, tolong ajar adik aku yang tengah chronic study nya, main badminton setiap petang dengan adik-beradik aku, apa lagi?eh, semuanya indoor closely related activity. tak pa lah, yang penting aku dapat puasa dan raya kat rumah! Dan yang paling penting sekali, luangkan masa dengan keluarga. Inilah pertama kalinya aku berpeluang(insyaAllah) untuk berpuasa penuh sebulan dengan family aku setelah aku menginjakkan kaki aku memasuki alam sekolah menengah. Lupa, part-time!hahaha...aku nak keja apa jugak, bak kata mak aku "daripada hang pi kejaq, lagi baguh hang pi bersihkan halaman rumah tu!". Semua orang ada plan sendirik, bukan semua sama. Tak sabarnya nak balik rumah, macam manalah adik bongsu aku skang ni, setiap kali aku kol, dia x cakap kekok macam budak baru belaja lagi dah. Dia pandai suda cakap sendiri, kalo sebelum ni mak aku yang assist dia cakap, tolong bagi tahu apa yang perlu cakap, sebab kalau x, dia x bercakap langsung. Aku SS jekla time tu.huhu...

Apa yang aku ngarut ni, haish...cukuplah setakat ni, banyak sangat yang nak taip ni. Sendiri taip, sendiri gak baca. hahaha...

Wassalam.

No comments: