Monday, March 28, 2011

7 ka, 9 ka, pa ku gago?gago sena eh...huhu..

Assalamua'laikum dan salam sejahtera,

Senario 1 :
"Kementerian Pengajian Tinggi telah memberi ketetapan sesi akademik 2011/2012 akan bermula pada bulan September bagi semua universiti di Malaysia". Eh!?Yea!!!apat cuti lamak gk, syukur lh ada cuti, apat juak aku balit Sarawak Tanah Kelahiranku...dh la lmk dh aku x balit Sarawak, dari raya tahun lepas gk ya!knk eh gk!?sbb eh, course aku x da cuti sem!!!nemu nuan?mun nemu, baguslah...mun ndak nemu, Google search dirik mpun, ya pn mun temu...hohoho...kak ya, terus tipon owg kt rumah mdh ada cuti sampei bln 9, kotan rindok eh!alu mcm2 plan mok d plah time cuti ya, mun la ada...apat posa nei umah,sahur nei umah, sungkei nei umah ngn RAYA NEI UMAH!!!yeay!!!

Senario 2 :
"Cuti bulan September belum ada keputusan muktamad lagi, diharapkan semua menunggu bagi keputusan rasmi dikeluarkan". Hah! apakah? alu tipon owg umah terus, mdh boh beli tiket lok...haish...pa hal tk?owg mok beli tiket, mahal la mun beli akher lak...tantik jaklh, ju seh! lmbt li jak meeting!hoho...suka ti jak nganok owg meeting lmk...nang bena bh, meeitng pn seratus taun(bak kata adik ku...)

Senario 3 :
"Sesi akademik 2011/2012 akan bermula pada bulan September, keputusan muktamad" Bena ka?aih eh, rindok li jak ati!yeay!!plg Sarawak!!!tp, cuti bln 9 x tauk gk bila hbs...hmm...xpalh, beli tiket balit Sarawak lok, tiket plg ctok klak2 jak beli...yang penting, aku apat plg Sarawak!

Senario 4 :
"Sesi akademik 2011/2012 bagi Pusat Pengajian Sains Perubatan kemungkinan akan bermula pada bulan julai setelah meneliti beberapa aspek" kali!?huh!kompem start bln 7!eeiii...kejap mdh tk, kejap mdh ya, nk ni bena tk!pa gk, alu mdh org nei umah mdh cuti x jadi...

My Stand :
Mestilah aku pilih bln 9!!!knk!?aih eh, dh aku lmk x plg Sarawak!?ya jak sbb aku, k!xda sbb lain...ya lh mun start bln 9, lmbt wak lh mok grade, lmbt grade lmbt wak lh mok keja, dh la limited  tempat k HO ngn FYDO(First Year Dental Officer)...tp, aku asa lh, mun nei Sarawak, ni ada maslh x cukup tempat nk?hahaha...meaning, mun aku lmbt grade pn, nei Sarawak juak tempt aku keja lak!so, aku xda mslh lh...hahaha...cmni ngn sidak len?hmm...sian juak owh, tp cmni nk mlah...lalek ngn sidak ya!hahaha...(mode hyper-negative thinking)...x kira apa2 pn keputsn para-kepimpinan-org-atasan-yang-menentukan-segala-walau-kononnya-diberikan-autonomi-kepada-student, aku juaklh rugi...I mean, sidak mesti mok start bln 7...so, x dpt lh mok aku balit Sarawak...sedih eh...;( trpksalh aku nantik raya kelak mun mok balit  Sarawak...Sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya...

Ya jak lh, hmm...Wassalam.

No comments: